Organisasi Hal Ehwal Murid



Jawatankuasa Majlis Hal Ehwal Murid

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)      
Setiausaha                  :   Pn. Nik Nooraida bt. Abu Bakar                 (S/U HEM)
Pen.Setiausaha           :   Pn. Samihah Salwana bt. Ahmad              (Penolong S/U HEM / S/U APDM)

AJK                             :   Tn. Hj. Che Zahari bin Mustapha                (GK Bahasa )
                                        Tn. Hj. Hanafe bin Hamat                           (GK Sains Sosial)
    Tn. Hj. Ab Raisham bin Ab Rashid             (GK P.Islam & Bahasa Arab)
    Pn. Hjh. Zuraidah bt. Jaafar @ Sidik          (GK Sains & Matematik)
    Tn. Hj.Mohd Razi bin Mohamad                 (GK Tek&Vokasional / S/U Disiplin)
                                        Pn. Nur Azlini bt. Md Rasdi                         (S/U Asrama / Majlis Warden)
                                                                                                            (S/U Bimbingan Kerjaya / PRS)
Pn. Zamriza bt. Daud                                   (S/U Pengawas/  Perhimpunan/                                                    S/U Kebersihan & Keceriaan Fizikal Sekolah)
Tn. Hj Mohd Zamri bin Ab Rahman            (S/U 3K)
                                       Tn. Hj Noor Nazri bin Sulaiman                   (S/U Pendaftaran)
                                        Pn. Sharifah Nuradilah bt. Syed Hasan     (S/U Pendaftaran)
    En. Nasir bin Fauzi                                      (S/U B & K / PPDa)
    En. Mohd Nasir bin Hassan                        (S/U Siaraya)
    Tn. Hj. Mohd Zaidi bin Mohd Zain              (S/U Pengurusan Aset)                                                  
    Pn. Maizan bt. Che Daud                           (S/U SPBT)
    Pn. Norbaizura bt. Jasmin                          (S/U Penajaan & Biasiswa)
    Pn. Noor Hasliza bt. Abdullah                     (S/U Kebajikan/ KWAMP / Takaful)
    Pn. Natrah bt. Mat Dris                               (S/U Pengurusan Musalla)
    Pn. Izfazela bt. Ibrahim                               (S/U Pengurusan Bilik Darjah)
    Pn. Hjh. Rosmawati bt. Ab.Rashid             (S/U Pengurusan Bilik Guru)
    Pn. Rohaizan bt. Ali                                    (S/U Pengurusan Kantin)
    Pn. Hjh. Yuhaida bt. Md Yunus                  (S/U Kesihatan)
    Pn. Pa’izah bt. Mat Saleh                           (S/U Pengurusan Bilik-bilik Khas)
    Pn. Nor A’ini bt. Yashim                              (S/U Pengurusan Baitul Miah)


4.2       Jawatankuasa Pengurusan Asrama

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Nur Azlini bt. Md Rasdi                   
Pen. Setiausaha          :   Cik Nor Izzati bt. Abdul Hamid
AJK                             :   En. Mohd. Nazdi bin Md.Nawawi               (Penyelia Asrama)
                                        Pn. Noraini bt. Idris                                     (Penyelia Asrama)
                                        En. Nasir bin Fauzi                          (Kaunselor)
                                       Tn. Hj. Mohd Razi bin Mohamad                 (S/U Disiplin)                          
    En. Adil bin Mansor
                                        Pn. Rahimah bt. Sape’i
                                        Pn. Rohana bt. Che Bedolah
                                        Pn. Pa’izah bt. Mat Saleh
                                        Pn. Rohaizan bt. Ali           
Bidang Tugas : 
      i.        Memastikan penghuni asrama mematuhi jadual harian dan peraturan asrama.
     ii.        Membantu warden untuk membentuk sahsiah dan peribadi yang mulia.
    iii.        Mencadangkan langkah-langkah yang sesuai bagi mencegah masalah disiplin.
   iv.        Membantu warden ketika membuat ‘morning call’ dan ‘roll call’.
    v.        Membantu warden ketika pemeriksaan asrama dijalankan.
   vi.        Bekerjasama dengan warden ketika latihan kebakaran diadakan.
  vii.        Mengawasi penggunaan peralatan elektrik bagi mencegah kemalangan.
 viii.        Membuat laporan kepada guru asrama mengenai masalah disiplin.
   ix.        Memaklumkan kepada pelajar tentang arahan warden dari semasa ke semasa.


4.3       Jawatankuasa Majlis Warden

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran )
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Nur Azlini bt. Md Rasdi                   
Pen. Setiausaha          :   Cik Nor Izzati bt. Abdul Hamid

AJK                              :   Pn. Pa’izah bt. Mat Saleh                          (Hal Ehwal Pelajar)
     En. Adil bin Mansor                                    (Kebajikan)
     Pn. Rahimah bt Sape’i                               (Pendaftaran)
     En. Adil bin Mansor                                    (Sahsiah, Sukan dan Rekreasi)
     Pn. Rohana bt. Che Bedolah                     (Kerohanian)

Bidang Tugas : 
      i.        Menguruskan penempatan pelajar baru ke asrama.
     ii.        Memastikan jadual waktu harian pelajar dipatuhi.
    iii.        Bertanggungjawab terhadap semua hal makanan dari segi menu, kebersihan, kualiti, kuantiti dan spesifikasi.
   iv.        Bertanggungjawab terhadap perlaksanaan peraturan asrama dipatuhi oleh pelajar.
    v.        Mengawasi keluar masuk pelajar pada masa cuti, hujung minggu dan pada masa-masa tertentu.
   vi.        Melaksanakan kegiatan yang sesuai untuk perkembangan emosi, rohani, jasmani dan sosial yang sihat dikalangan pelajar di asrama.
  vii.        Mengambil tindakan yang sesuai untuk mendapat rawatan bagi pelajar yang sakit.
 viii.        Membantu mengelola latihan kebakaran di asrama.
   ix.        Mengawas keselamatan diri dan harta benda pelajar di asrama.
    x.        Menyediakan laporan harian untuk tindakan Ketua Warden.
   xi.        Mengadakan gotong-royong membersihkan asrama.
  xii.        Memastikan semua pelajar menjaga kebersihan dan keceriaan di bilik, bilik air dan tandas, bilik utiliti dan persekitaran asrama.










4.4       Jawatankuasa Disiplin

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerus            i           :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Tn. Hj. Mohd Razi bin Mohamad                           
Pen.Setiausaha           :   Pn. Zamriza bt. Daud                                  (Pengawas)    

AJK                             :   Tn. Hj. Che Zahari bin Mustapha
                                        En. Hasnan bin Hasan                   
    En. Nasir bin Fauzi
    Pn. Nur Azlini bt. Md Rasdi                   
    Pn. Nor Azian bt. Mohamad
    Pn. Salma bt. Ab.Rahman
    Pn. Noor Hasliza bt. Abdullah                     (Buku Kawalan Kelas)
    Pn. Hamdah bt Mohamed   

Bidang Tugas : 
      i.        Merangka program pelaksanaan disiplin sekolah.
     ii.        Memastikan undang-undang dan peraturan sekolah dikuatkuasakan.
    iii.        Mengambil tindakan yang sesuai terhadap pelajar yang melanggar peraturan sekolah.
   iv.        Membantu pihak pengurusan sekolah untuk mengesan dan mengesahkan kesalahan serius yang membawa kepada hukuman dan penggantungan sementara atau hukuman buang sekolah.
    v.        Menyelaras dan merekod masalah disiplin pelajar.
   vi.        Mengemaskini maklumat dalam Sistem Salahlaku Disiplin Pelajar dari semasa ke semasa.
  vii.        Bekerjasama dengan Jawatankuasa Badan Pengawas dan guru bertugas mingguan dalam menangani masalah disiplin di sekolah.
 viii.        Memastikan rekod Buku Kawalan Kelas dilengkapkan setiap hari untuk memudahkan pemantauan aspek keberadaan pelajar di dalam kelas.

4.5       Jawatankuasa Badan Pengawas / Perhimpunan

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Zamriza bt Daud          
Pen.Setiausaha           :   Pn. Nor Azian bt Mohamad

AJK                             :  Tn. Hj. Che Zahari bin Mustapha                 (Perhimpunan)
   Tn. Hj. Mohd Razi bin Mohamad                 (Disiplin)
   En. Jazmi bin Che Alim
   Pn. Salma bt. Ab. Rahman
   Guru Bertugas Mingguan

Bidang Tugas : 
      i.        Memilih pelajar yang berkelayakan untuk menjadi pengawas.
     ii.        Bekerjasama dengan Jawatankuasa Disiplin dan guru bertugas mingguan dalam menangani masalah disiplin di sekolah.
    iii.        Memastikan perhimpunan rasmi dan perhimpunan harian berjalan lancar.
4.6       Jawatankuasa 3K (Kebersihan, Kesihatan dan Keselamatan)
Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Tn. Hj. Mohd Zamri bin Ab Rahman              
Pen. Setiausaha          :   Pn. Zunika bt Mahmuod

AJK                             :   Tn. Hj. Hanafe bin Hamat                           (GK Sains Sosial)
    Tn. Hj. Ab Raisham bin Ab Rashid             (GK P.Islam & Bahasa Arab)
                                        Pn. Hjh. Zuraidah bt. Jaafar @ Sidik          (GK Sains & Matematik)
                                        Tn. Hj. Mohd Razi bin Mohamad                            (GK Teknik & Vokasional)     
                                        Pn. Nik Nooraida bt. Abu Bakar                 (S/U HEM)
                                        Tn. Hj. Mohd Zaidi bin Mohd Zain              (S/U Pengurusan Aset)          
                                        En. Nasir bin Fauzi                                      (Kaunselor)                            
                                        Pn. Maizan bt. Che Daud                           (S/U SPBT)                
                                        Pn. Noor Hasliza bt. Abdullah                     (S/U Kebajikan)         
    Pn. Natrah bt. Mat Dris                               (S/U Pengurusan Musalla)
    Pn. Izfazela bt. Ibrahim                               (S/U Pengurusan Bilik Darjah)
    Pn. Hjh Rosmawati bt. Ab Rashid              (S/U Pengurusan Bilik Guru)
    Pn. Rohaizan bt. Ali                                    (S/U Pengurusan Kantin)
    Pn. Hjh. Yuhaida bt. Md Yunus                  (S/U Kesihatan)
    Pn. Nor A’ini bt. Yashim                              (S/U Pengurusan Baitul Miah)
                                   

Bidang Tugas :
      i.        Bertanggung jawab menguruskan perkara-perkara berikut untuk memastikan keadaan sekolah sentiasa selamat  :
§  lampu untuk keselamatan
§  pagar dan pintu pagar sekolah
§  keselamatan bilik-bilik khas
§  tempat letak kenderaan guru dan pelajar
§  seluruh kawasan sekolah
     ii.        Mengedarkan arahan-arahan keselamatan kebakaran/polisi keselamatan/manual-manual keselamatan.
    iii.        Mempamerkan pelan laluan kecemasan, papan tanda dan arahan keselamatan di tempat yang sesuai
serta tempat berisiko tinggi dari aspek keselamatan.
   iv.        Memastikan alat pemadam api berfungsi dan berada di tempat yang strategik.
    v.        Melaksanakan kawad kebakaran.
   vi.        Memastikan keselamatan pelajar semasa mengadakan sesuatu program.
  vii.        Mengemaskini maklumat mengenai cara pelajar datang ke sekolah samada menaiki kenderaan atau berjalan kaki untuk tujuan keselamatan.
 viii.        Membuat penegasan keselamatan murid semasa pergi dan balik dari sekolah.
   ix.        Memastikankpersekitaran sekolah sentiasa berada dalam keadaan yang bersih.






4.7       Jawatankuasa Pendaftaran

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Tn. Hj Noor Nazri bin Sulaiman
Pen. Setiausaha          :   Pn. Sharifah Nuradilah bt. Syed Hasan                                        

AJK                             :   Tn. Hj Azman bin Yahya                             (Guru data)
    En. Hasnan bin Hasan                                (S/U Kokurikulum)
                                        Pn. Nik Nooraida bt. Abu Bakar                 (S/U HEM)
                                        Pn. Samihah Salwana bt. Ahmad              (S/U APDM)
    Pn. Norbaizura bt. Jasmin                          (S/U Biasiswa)
    Pn. Noor Hasliza bt. Abdullah                     (S/U Kebajikan)
    Pn. Maizan bt. Che Daud                           (S/U SPBT)
    Pn. Nur Azlini bt. Md Rasdi                         (Kaunselor)
    Semua Guru Tingkatan

Bidang Tugas :
      i.        Menguruskan pendaftaran pelajar-pelajar tingkatan 1 pada awal sesi persekolahan.
     ii.        Menyelaras kemasukan pelajar-pelajar tingkatan 2,3,4 dan 5 ke dalam kelas masing-masing.
    iii.        Memastikan rekod pelajar tingkatan 1 yang dilengkapi dengan butir-butir diri dan angka kemasukan diisi dalam buku pendaftaran sekolah.
   iv.        Untuk pelajar yang berpindah masuk :
§  Mendaftarkan pelajar dalam buku pendaftaran sekolah.
§  Memaklumkan S/U APDM untuk pengemaskinian maklumat pelajar.
§  Menyemak jika pelajar menerima sebarang bentuk biasiswa dan melaporkan kepada S/U Biasiswa.
    v.        Untuk pelajar yang bertukar keluar :
§  Memastikan kelulusan untuk bertukar telah diterima untuk pelajar yang akan bertukar keluar.
§  Memaklumkan S/U APDM dan Enrolmen untuk pengemaskinian maklumat pelajar.
§  Menentukan samada buku teks dipulangkan atau dibawa bersama oleh pelajar ke sekolah baru.


4.8       Jawatankuasa Maklumat Murid / APDM / Testimoni

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Samihah Salwana bt. Ahmad              (APDM)
Pen.Setiausaha           :   Pn. Nik Nooraida bt. Abu Bakar                 (Enrolmen)

AJK                             :   Pn. Nur Azlini bt. Md Rasdi                         (S/U Asrama)
                                        Pn. Natrah bt. Mat Dris                               (Testimoni)
                                        Pn. Hjh. Rohana bt. Ibrahim (PT)               (E-Hadir)
                                        Pn. Ainy Suzana bt Lot (PO)                      (E-Hadir)
                                        Semua Guru Tingkatan                              (APDM, Enrolmen, Testimoni)



Bidang Tugas :
      i.        Mengedarkan borang maklumat kepada pelajar baru (APDM).
    ii.        Mengemaskini data maklumat pelajar (APDM dan Enrolmen).
   iii.        Memproses data untuk mengenalpasti pelajar yatim dan miskin (APDM).
   iv.        Menghantar data maklumat pelajar dan enrolmen kepada pihak PPD serta JPN (APDM, Enrolmen dan E-Hadir).
    v.        Menyediakan sijil-sijil untuk aktiviti di bawah unit Hal Ehwal Murid (Testimoni).
   vi.        Memastikan guru tingkatan 5 mengemaskini rekod pelajar masing-masing pada akhir tahun untuk memudahkan pengurusan sijil berhenti sekolah, surat akuan dan dan sijil-sijil lain (Testimoni).

4.9       Jawatankuasa Pengurusan Bimbingan dan Kaunseling / PPDa

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   En. Nasir bin Fauzi                                      (Guru Bimbingan & Kaunseling)
Pen. Setiausaha          :   Pn. Nur Azlini bt. Md Rasdi                         (Guru Bimbingan & Kaunseling)
                                   
AJK                             :   Tn. Hj Hanafe bin Hamat                            (GK Sains Sosial)
    Tn. Hj. Che Zahari bin Mustapha                (GK Bahasa)
    Tn. Hj. Ab Raisham bin Ab Rashid             (GK P.Islam & Bahasa Arab)
                                        Pn. Hjh. Zuraidah bt. Jaafar @ Sidik          (GK Sains & Matematik)
                                        Tn. Hj. Mohd Razi bin Mohamad                (GK Teknik & Vokasional)     
    En. Hasnan bin Hasan                                (S/U Unit Kokurikulum)
    Tn. Hj. Mohd Razi bin Mohamad                (S/U Disiplin)
    En. Shaifulamri bin Mohamed                    (S/U Sumur)
    Pn. Rohana bt. Che Bedolah                      (S/U Badan Dakwah dan Rohani)
    Pn. Maizan bt. Che Daud                           (S/U SPBT)                
    Pn. Hjh. Muna bt. Ab Rahman                   (S/U Kurikulum)         
    Pn. Nik Nooraida bt. Abu Bakar                 (S/U HEM)
    Pn. Rossaerah bt. Mohamad                      (S/U PSS)                  


Bidang Tugas :
      i.        Merancang dan menyelaras aktiviti tahunan, pameran, ceramah dan program-program lain yang berkaitan dengan bimbingan pelajar dan pembentukan sahsiah.
     ii.        Memberi khidmat nasihat kepada murid bermasalah.
    iii.        Mengumpul dan mempamerkan risalah-risalah, bahan-bahan dan panduan tentang peluang-peluang pekerjaan, kursus-kursus di IPTA dan IPTS di dalam dan luar negara untuk rujukan pelajar.
   iv.        Bekerjasama dengan badan disiplin sekolah dalam aspek pengesanan dan pemulihan pelajar bermasalah.
    v.        Menyelaras dan menyediakan rekod bimbingan dan kaunseling pelajar serta menyediakan laporan yang diperlukan.
   vi.        Mengadakan program / kuiz / ceramah tentang dadah.
  vii.        Menggalakkan murid menyertai aktiviti pencegahan dadah peringkat kawasan, daerah, negeri dan kebangsaan.




4.10    Jawatankuasa Kelab Bimbingan dan Kerjaya / PRS

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Nur Azlini bt. Md Rasdi                         (Guru Bimbingan & Kaunseling)
Pen. Setiausaha          :   En. Nasir bin Fauzi                                      (Guru Bimbingan & Kaunseling)

AJK                             :   Pn. Hjh. Rosni bt. Yaacob             
    Pn. Zunika bt. Mahmoud
    En. Anizan bin Mustaffa
    Pn. Rohana bt. Zakaria
    En. Hasnan bin Hasan
    Pn. Izfazela bt. Ibrahim
    Cik Nor Aeshah bt. Abdul Hamid

Bidang Tugas :
        i.            Merancang dan menyelaras aktiviti tahunan kelab sepanjang tahun.
      ii.            Melatih ahli kelab sebagai fasilitator.
    iii.            Membimbing ahli mengikut modul yang dibekalkan oleh pihak JPN dan KPM.
    iv.            Mengurus pelantikan pelajar-pelajar yang terpilih sebagai Pembimbing Rakan Sebaya (PRS).
      v.            Melatih dan membimbing PRS dalam menjalankan tugas.

4.11    Jawatankuasa Pengurusan SPBT

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Maizan bt. Che Daud
Pen.Setiausaha           :   Cik Nurul Nadia bt. Aripen

AJK                             :   Penyelaras Tingkatan
    Cik Nor Izzati bt. Abdul Hamid                   (Tingkatan 5)
    En. Nazim bin Mahmood                            (Tingkatan 4)
    Pn. Nik Nooraida bt. Abu Bakar                 (Tingkatan 3)
    Pn. Pa’izah bt Mat Saleh                            (Tingkatan 2)
    Pn. Rahimah bt. Sape’i                               (Tingkatan 1)
    Semua Guru Tingkatan

Bidang Tugas :
      i.        Mengurus, menyelia dan memantau pengurusan dan pentadbiran jawatankuasa SPBT.
     ii.        Bertanggungjawab dalam penyelenggaraan fail/buku/stok/rekod/invois/bil buku-buku teks.
    iii.        Mengedar, mengumpul dan memproses borang SPBT.
   iv.        Mengedar buku teks melalui guru tingkatan.
    v.        Membuat pelupusan buku-buku yang perlu dihapus kira.
   vi.        Memantau keselamatan dan membuat pemeriksaan fizikal ke atas buku teks pelajar.
  vii.        Menyediakan anggaran belanjawan bagi pengurusan SPBT.
 viii.        Menyelia dan memantau kebersihan serta keceriaan bilik SPBT pada setiap masa.
   ix.        Memastikan bilik SPBT dilengkapi dengan carta organisasi, jadual bertugas, rekod senarai inventori, peraturan khusus, motto, misi, visi serta pelan laluan kecemasan.
4.12    Jawatankuasa Penajaan dan Biasiswa

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Norbaizura bt. Jasmin
Pen. Setiausaha          :   Pn. Rohana bt. Zakaria

AJK                             :   Pn. Liyana bt. Mohd. Suhaimi
                                        Pn. Samihah Salwana bt. Ahmad
                                       Pn. Nik Nooraida bt. Abu Bakar
                                       En.Adil bin Mansor
                                        Semua Guru Tingkatan

Bidang Tugas :
      i.        Menyelia proses permohonan semua jenis biasiswa yang ditawarkan kepada pelajar berasaskan kriteria yang ditetapkan oleh penganjur/penaja.
     ii.        Menyelia, mengedar peraturan/syarat-syarat pengeluaran wang kepada pemegang biasiswa.
    iii.        Memastikan setiap tawaran biasiswa dihebahkan/dimaklumkan kepada pelajar.
   iv.        Memastikan semua borang permohonan biasiswa diedarkan kepada pelajar yang berkelayakan.
    v.        Mengemaskini rekod pemegang biasiswa dan wang biasiswa.
   vi.        Menyelia dan menyemak semua akaun pemegang biasiswa supaya rekod kemasukan dan pengeluaran wang sentiasa dikemaskini.
  vii.        Menyimpan buku akaun simpanan pelajar.
 viii.        Melulus dan mengawal pengeluaran wang dari masa ke masa.

           
4.13    Jawatankuasa Kebajikan / KWAPM / Takaful

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Noor Hasliza bt. Abdullah
Pen.Setiausaha           :   Pn. Norhasida bt. Ma’arof


AJK                             :   Pn. Nik Nooraida bt. Abu Bakar                 (S/U HEM)
                                        Pn. Nur Azlini bt. Md Rasdi                         (S/U Asrama / Majlis Warden)
    Pn. Hjh. Rosni bt. Yaacob                          (Takaful)
    Pn. Hamdah bt. Mohamed                         (Takaful)
    Pn. Hjh. Yuhaida bt. Md. Yunus                 (Kesihatan)
    Pn. Zunika bt. Mahmoud                            (Koperasi)
    En. Anizan bin Mustaffa
                                        Semua Penyelaras Tingkatan
    Semua Guru Tingkatan
    AJK PIBG


Bidang Tugas :
      i.        Merancang, menyelaras dan melaksanakan aktiviti kebajikan pelajar.
     ii.        Mengenalpasti pelajar miskin, bermasalah dan yatim dengan kerjasama guru-guru tingkatan serta S/U APDM.
    iii.        Memungut derma bagi pelajar yang kematian ibu bapa.
   iv.        Menentukan bentuk bantuan kepada pelajar seperti cermin mata, seragam sekolah, yuran dan sebagainya.
    v.        Mengisi maklumat yang diperlukan oleh badan-badan kebajikan.
   vi.        Mencari sumber kewangan/bantuan kepada pelajar sakit atau miskin.
  vii.        Menguruskan kempen menabung yang diarahkan oleh pentadbir.
 viii.        Membuat rombongan ziarah/lawatan ke rumah pelajar/guru/staf yang ditimpa musibah.
   ix.        Mengenalpasti murid yang layak mendapat KWAPM.
    x.        Mengagih dan memungut borang permohonan KWAPM.
   xi.        Menyediakan senarai nama murid yang mendapat KWAPM dan menyerahkan salinan kepada guru-guru tingkatan yang berkenaan.
  xii.        Mengurus majlis penyampaian KWAPM.
 xiii.        Memastikan semua pelajar menyertai skim takaful.
 xiv.        Mendapatkan laporan mengenai pelajar yang terlibat dalam kemalangan dan menguruskan dokumen untuk tujuan pampasan am.
  xv.        Membuat bayaran kepada pelajar atau waris pelajar setelah wang pampasan dibayar dan menyerahkan salinan perakuan bayaran wang pampasan kepada guru tingkatan pelajar berkenaan.


4.14    Jawatankuasa Kesihatan

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Hjh. Yuhaida bt. Md  Yunus
Pen.Setiausaha           :   Pn. Rohana bt. Zakaria

AJK                             :   Pn. Salma bt. Ab Rahman
    Pn. Hjh Rosmawati bt. Ab.Rashid
    Pn. Suhaida bt. Yusoff                                           
    En. Azman bin Mahmood
                                       En. Azmi bin Mamat


Bidang Tugas :
      i.        Memastikan kotak pertolongan cemas serta ubat-ubatan asas adalah lengkap dan tersedia di bilik rawatan.
     ii.        Mengumpul dan mengurus kad kesihatan pelajar dengan kerjasama guru tingkatan.
    iii.        Menguruskan pemeriksaan gigi/kesihatan/suntikan oleh pihak jabatan kesihatan.
   iv.        Menyimpan buku rekod kesihatan pelajar.
    v.        Merancang program kesihatan seperti ceramah kesihatan.
   vi.        Menyediakan peralatan untuk timbang berat, ukur tinggi dan pemeriksaan mata.
  vii.        Memastikan bilik rawatan dilengkapi dengan carta organisasi, jadual bertugas, rekod penggunaan, peraturan khusus, rekod senarai inventori, motto, misi, visi serta pelan laluan kecemasan.
 viii.        Memastikan kekemasan susun atur meja, kerusi dan katil di bilik rawatan.
   ix.        Merekod setiap kerosakan yang berlaku di bilik rawatan dan memaklumkan kepada pihak pengurusan untuk tindakan lanjut.
    x.        Menyelia dan memantau kebersihan serta keceriaan bilik rawatan pada setiap masa.


4.15     Jawatankuasa Pengurusan dan Keceriaan Musalla

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Natrah bt. Mat Dris
Pen.Setiausaha          :   En. Azmi bin  Mamat

AJK                             :   Tn. Hj. Mohd Razi bin Mohamad                (Disiplin)
    Cik Nurul Nadia bt. Aripen                          (Pengimarahan Harian)
                                        En. Jazmi bin Che Alim                              (Pengimarahan Harian)
    Pn. Suhaida bt. Yusoff                                (Kebersihan dan Keceriaan)
    Pn. Rohana bt. Che Bedolah                      (Kebersihan dan Keceriaan)
    En. Shaifulamri bin Mohamed                    (Kehadiran Pelajar Lelaki)
    En. Azman bin Mahmood                           (Kehadiran Pelajar Lelaki)
    Pn. Rohana bt Zakaria                                (Kehadiran Pelajar Perempuan)
    Pn. Zamriza bt. Daud                                  (Kehadiran Pelajar Perempuan)



Bidang Tugas :
      i.        Memastikan musalla dilengkapi dengan carta organisasi, motto, misi, visi, peraturan khusus, jadual bertugas imam dan bilal, rekod senarai inventori serta pelan laluan kecemasan yang dipamerkan dengan jelas.
     ii.        Membantu pihak sekolah mempertingkatkan aspek pengimarahan menerusi pelaksanaan pelbagai aktiviti untuk mengimarahkan musalla dengan kerjasama Jabatan Pendidikan Islam.
    iii.        Memastikan keselamatan/kekemasan susun atur segala peralatan dan kitab-kitab/buku-buku rujukan yang disediakan di musalla.
   iv.        Merekod setiap kerosakan yang berlaku di musalla dan memaklumkan kepada pihak pengurusan untuk tindakan lanjut.
    v.        Memastikan kehadiran pelajar ke musalla untuk solat berjemaah.
   vi.        Menyelia dan memantau kebersihan serta keceriaan musalla pada setiap masa.
  vii.        Menyelia sudut mini perpustakaan di musalla.


4.16     Jawatankuasa Pengurusan dan Keceriaan Bilik Darjah

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Izfazela bt. Ibrahim
Pen.Setiausaha           :   Pn. Liyana bt. Mohd Suhaimi

AJK                             :   En. Azmi bin Mamat
                                        Pn. Hamdah bt. Mohamed
                                        Pn. Rahimah bt. Sape’i
                                        Pn. Nor Hasida bt. Ma’arof
                                       Pn. Sharifah Nuradilah bt. Syed Hasan
                                       Pn. Nor Hashimah bt. Omar 
                                        Semua Guru Tingkatan

Bidang Tugas :
      i.        Membantu pihak sekolah mempertingkatkan kebersihan dan keceriaan kelas.
     ii.        Memastikan kelas dilengkapi dengan jadual waktu, carta organisasi, jadual bertugas, peraturan khusus, rekod senarai inventori, motto, misi, visi serta pelan laluan kecemasan.
   iv.        Memastikan keselamatan/kekemasan susun atur buku-buku pelajar yang diletakkan pada rak di setiap kelas serta peralatan kebersihan yang disediakan.
    v.        Merekod setiap kerosakan yang berlaku di dalam kelas dan memaklumkan kepada pihak pengurusan untuk tindakan lanjut.
   vi.        Menyelia dan memantau kebersihan serta keceriaan kelas pada setiap masa.










4.17    Jawatankuasa Pengurusan dan Keceriaan Bilik Guru

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Hjh. Rosmawati bt. Ab.Rashid
Pen.Setiausaha           :   Cik Nor Izzati bt. Abdul Hamid

AJK                             :   En. Azmi bin Mamat
    En. Anizan bin Mustaffa
    Pn. Nor A’ini bt. Yashim
    Pn. Izfazela bt. Ibrahim
    Pn. Liyana bt. Mohd Suhaimi
                                       Pn. Rohana bt. Che Bedolah
                                        Cik Nurul Nadia bt. Aripen 
Bidang Tugas :
      i.        Membantu pihak sekolah mempertingkatkan kebersihan dan keceriaan bilik guru.
     ii.        Memastikan bilik guru dilengkapi dengan carta organisasi, peraturan khusus, rekod senarai inventori, motto, misi serta visi serta pelan laluan kecemasan.
    iii.        Memastikan kekemasan susun atur meja dan kerusi di bilik guru.
   iv.        Merekod setiap kerosakan yang berlaku di bilik guru dan memaklumkan kepada pihak pengurusan untuk tindakan lanjut.

4.18    Jawatankuasa Pengurusan dan Keceriaan Kantin

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Rohaizan bt. Ali
Pen. Setiausaha          :   En. Mohd Muaz Hanifi bin Shamsuddin

AJK                             :  Pn. Hjh. Rosmawati bt. Ab.Rashid
                                      Pn. Rahimah bt. Sape`i
                                      Pn. Norhasida bt. Ma’arof
   Pn. Suhaida bt. Yusoff
   Tn.Hj. Azman bin Yahya
   En. Jazmi bin Che Alim
Bidang Tugas :
      i.        Memastikan kantin dilengkapi dengan carta organisasi, peraturan khusus, rekod senarai inventori, motto, misi, visi serta pelan laluan kecemasan.
     ii.        Memastikan pengusaha kantin mematuhi peraturan dan pekeliling Kementerian Kesihatan Malaysia / Kementerian Pelajaran Malaysia.
    iii.        Memastikan makanan dan minuman pelajar yang dijual mengikut syarat dan terma perjanjian.
   iv.        Memastikan mutu jualan dan harga yang ditetapkan adalah berpatutan.
    v.        Memastikan senarai harga makanan dan minuman dipamerkan.
   vi.        Memastikan peralatan yang digunakan sentiasa berada dalam bersih.
  vii.        Memastikan semua pekerja kantin menjalani pemeriksaan kesihatan dan memiliki kad kesihatan yang sah.
 viii.        Memastikan kekemasan susun atur meja dan kerusi di kantin.
   ix.        Menyelia dan memantau kebersihan serta keceriaan kantin pada setiap masa.
    x.        Membuat laporan mingguan dalam buku laporan kantin.
4.19    Jawatankuasa Pengurusan dan Keceriaan Bilik-bilik Khas

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Pa`izah bt. Mat Saleh
Pen. Setiausaha          :   En. Adil bin Mansor

AJK                             :   Pn. Rossaerah bt. Mohamed                      (Pusat Sumber Sekolah)
:   Pn. Norbaizura bt. Jasmin                          (Bilik Bahasa Inggeris)
:   Pn. Maizan bt. Che Daud                           (Bilik SPBT)
    Pn. Hamdah bt. Mohamed                         (Bilik APD)
    Pn. Zamriza bt. Daud                                  (Bilik Ko Agama & Bilik Pengawas)
    Pn. Rohana bt. Che Bedolah                      (Bilik Bahasa Arab)
    En. Adil bin Mansor                                     (Stor Sukan)
    Pn. Nor Azlini bt. Md Rasdi                         (Bilik Kaunseling)
    En. Azman bin Mahmood                           (Bilik ICT / Kluster Bahasa Arab)
    Pn. Zunika bt. Mahmoud                            (Koperasi)
    Pn. Hjh. Yuhaida bt. Md Yunus                  (Bilik Kesihatan)
    En. Jazmi bin Che Alim                              (Bilik Kelas Kemahiran Quran)
    Pn. Nor Azian bt. Mohamad                       (Bilik Gerakan Kokurikulum)
    Tn. Hj. Mohd Razi bin Mohamad                (Bilik Disiplin)
                                        Pn. Hjh Zuraidah bt. Jaafar @ Sidik           (Bilik Gerakan Sekolah)
                                        En. Mohd. Nasir bin Hassan                       (Bilik Siaraya)
                                        Pn. Muna bt. Ab Rahman                           (Bilik Dokumentasi)

Bidang Tugas :
      i.        Membantu pihak sekolah mempertingkatkan keceriaan bilik-bilik khas.
     ii.        Memastikan bilik-bilik khas dilengkapi dengan carta organisasi, jadual bertugas, rekod penggunaan, panduan keselamatan, peraturan khusus, rekod senarai inventori, motto, misi, visi serta pelan laluan kecemasan.
    iii.        Merekod setiap kerosakan yang berlaku di bilik-bilik khas dan memaklumkan kepada pihak pengurusan untuk tindakan lanjut.


4.20    Jawatankuasa Pengurusan dan Keceriaan ‘Baitul Miah’

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Nor A’ini bt. Yashim
Pen. Setiausaha          :   Pn. Suhaida bt. Yusoff

AJK                             :   Pn. Norhasida bt. Ma’arof
                                        En. Mohd Nazim bin Mahmood     
                                        En. Mohd Saiful bin Md. Nawi
                                        En. Azman bin Muhamad
                                        En. Mohd Firdaus bin Mohd Yusoff
                                        Pn. Che Nab bt. Mat
                                       Pn. Yamilah bt. Ya
                                       
Bidang Tugas :
     ii.        Memastikan Baitul Miah dilengkapi dengan rekod senarai inventori, panduan penggunaan, peraturan khusus serta pelan laluan kecemasan.
    iii.        Menyelia dan memantau kebersihan serta keceriaan bilik Baitul Miah pada setiap masa.
   iv.        Memasukkan ubat-ubat jentik dalam takungan Baitul Miah setiap kali sebelum cuti persekolahan bermula untuk mencegah pembiakan nyamuk Aedes.
    v.        Merekod setiap kerosakan yang berlaku di Baitul Miah dan memaklumkan kepada pihak pengurusan untuk tindakan lanjut.


4.21    Jawatankuasa Siaraya

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   En. Mohd Nasir bin Hassan
Pen. Setiausaha          :   En. Hasnan bin Hasan
    En. Nasir bin Fauzi

AJK                             :   En. Shaifulamri bin Mohamed @ Mahmood
    En. Azman bin Mahmood
                                        En. Nasir bin Fauzi
                                       Tn. Hj. Mohd Zaidi bin Mohd Zain
    Pn. Rohaizan bt. Ali
    Pn. Hjh. Rosni bt. Yaacob
    Pn. Nur Azlini bt. Md.Rasdi
    En. Mohamad bin Ismail

Bidang Tugas :
      i.        Memastikan bilik siaraya dilengkapi dengan carta organisasi, jadual bertugas, peraturan khusus, rekod penggunaan, rekod senarai inventori, panduan keselamatan, pelan laluan kecemasan serta carta alir penggunaan peralatan siaraya.
     ii.        Memastikan peralatan siaraya berada dalam keadaan bersedia untuk digunakan pada bila-bila masa.
    iii.        Menyediakan dan memastikan peralatan siaraya berfungsi dengan baik dalam setiap program yang dijalankan di Bilik Gerakan, dewan dan musalla.
   iv.        Merekod setiap kerosakan yang berlaku dan memaklumkan kepada pihak pengurusan untuk tindakan lanjut.
    v.        Menyelia dan memantau kebersihan serta keceriaan bilik siaraya pada setiap masa.












4.22     Jawatankuasa Pengurusan Aset

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Tn. Hj. Mohd Zaidi bin Mohd Zain
Pen.Setiausaha           :   En. Mohd Muaz Hanifi bin Shamsuddin

AJK                             :   Tn. Hj. Ab Raisham bin Ab Rashid
                                       En. Hasnan bin Hasan
                                        Pn. Zunika bt. Mahmoud
                                        En. Azman bin Mahmood
                                       Tn.Hj Azman bin Yahya
                                       En. Mohd Nasir bin Hassan
                                        En. Mohd Nazdi bin Md. Nawawi               (Penyelia Asrama)
    Pn. Noraini bt. Idris                                     (Penyelia Asrama)
    En. Mohamad bin Ismail
    Pn. Noraini bt. Husin
   
      i.        Memastikan keperluan fizikal yang mencukupi dan berkualiti di samping mewujudkan persekitaran pengajaran dan pembelajaran yang kondusif, selamat dan ceria.
     ii.        Memastikan perolehan bekalan, pengurusan aset alih kerajaan dan pengurusan aset tak alih kerajaan dilaksanakan secara teratur, cekap dan berkesan.
    iii.        Memantau aktiviti penyelenggaraan bangunan dan kemudahan asas.
   iv.        Mengurus proses pelupusan peralatan dan aset.
    v.        Mengurus keselamatan bangunan dan harta benda sekolah dengan kerjasama Jawatankuasa 3K.
   vi.        Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan dari semasa ke semasa.

 4.23   Jawatankuasa Pengurusan Kebersihan dan Keceriaan Fizikal Sekolah

Pengerusi                    :   Dr. Hj. Wan Mohd Zuhairi Wan Abdullah   (Pengetua)
Tim. Pengerusi            :   En. Radzi bin Ghazali                                 (PK HEM)
Naib Pengerusi 1        :   En. Saupi bin Mohamad                             (PK Pentadbiran)
Naib Pengerusi 2        :   En. Mohd Hatta bin Mahmood                   (PK Kokurikulum)
Setiausaha                  :   Pn. Zamriza bt. Daud
Pen. Setiausaha         :   Pn. Nor Azian bt. Mohamad

AJK                             :   En. Hasnan bin Hasan
    Pn. Hamdah bt Mohamed
                                        Pn. Salma bt. Ab. Rahman
    En. Mohamad bin Ismail                                       
     

Bidang Tugas:
      i.        Membantu pihak sekolah mempertingkatkan kebersihan dan keceriaan sekolah.
    ii      Merancang pelbagai aktiviti untuk kebersihan dan keceriaan sekolah.
   iii       Menyelia dan memantau kebersihan serta keceriaan persekitaran pada setiap masa.
   iv      Bekerjasama dengan Jawatankuasa 3K dalam aspek kebersihan dan keceriaan fizikal sekolah .
   v       Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan dari semasa ke semasa